13.8.15

4

#KUARTERS #MINIGARDEN : jom ber'garden' kecil-kecilan

Sejak umah dah ade balkoni nie....
mood nak ber'garden' membuak2....
tapi bukan rumah atas tanah....
rumah atas awan lg...huhuhu
ade balkoni yg x brape nak luas tuepon jadilah yer....
cukup puas hati dah...
pokok nie boleh hilangkan penat + stress.... (^_^)

sebelum mule bercucuk tanam hr tue,
en.suami dah pesan awal2 lg....
nak tanam2 nie boleh....
jgn ternak nyamuk aedes dahler....
BAIK BOSS!!
tiap2 mggu kene selenggara bg elok!
ngeeeeeee~


aku lg suke pokok berdaun nak dibandingkan dengan pokok bunga....
pokok berdaun nie lg senang nak jage kot....

 

wat ms nie bru sikit pokok2 yg ade....
lom deko cantik2 lg....
susun bg elok je kat luar tue....
sikit2 lame2 jadi mini tamanlah...hehehe
dah berangan mcm2....

tp xdelah nak berkolam berbatu2 bagai....
kang anak2 aku wat main batu2 tue....
dicampaknye ke bawah, mau pecah kepala org...huhuhu

selain pokok hiasan, nak tanam jugak pokok2 yg nak gune utk masak....
daun pandan, saleri, cili padi, daun kesum, daun kunyit....
slalu nak gune sikit je pon....
payah nak kene g kedai...
dahlah umah skrg nie jauh dr kedai runcit....
jenuhlah nak ke AEON membeli daun pandan sehelai 2....
tuepon naseb2 je klu ade....

tp sume pokok2 tue lom bawak balik KL lg....
semai kat umah mama johor dulu....
nnti bru angkut bawak balik cni...
hehehehe.... x sabar...

 
 SEBELUM SUSUN

 
SELEPAS SUSUN

tgk kat tepi tue....
ade beberapa lg pasu kosong....
gaji nnti nak ajak en.suami pegi nursery kat sg.buloh....
dah lame dok usya je....
huhuhuhuhuu....

ok..bye

lots of love ♥ byekinjamal
thanks for reading!
PERHATIAN :
Sebarang penggunaan gambar atau entry peribadi di dalam blog ini tanpa keizinan untuk tujuan peiklanan atau jualan adalah dilarang sama sekali.

4 comments:

  1. alahai ekin ni.. semangat betul dia walaupun anak kecik..jeles!

    ReplyDelete
  2. Yg penggantung 2ketul tu berkenan plak nengoknya, klau boleh share lah mna tmpat belinya tu ;)

    ReplyDelete
  3. adeh la rajinnya sungguh la awak ni.......

    ReplyDelete
  4. rajin la ekin...comel sangat pokok2 nye

    ReplyDelete